RMA-service


Voor alle defecte producten waarop geen on-site service van toepassing is, kan een beroep worden gedaan op de Return Material Authorization-service afdeling van Cts Telecom.
Om u zo snel mogelijk te helpen dient u een RMA-nummer aan te vragen alvorens u de goederen retourneert.

RMA-aanvraag
Afhandeling kan uitsluitend via de RMA-service-voorwaarden worden behandeld.
Indien u aan de voorwaarden voldoet kunt u met behulp van het RMA-aanvraag formulier een RMA-nummer aanvragen. Het formulier kunt u ook via e-mail opvragen.

Na screening ontvangt u van ons een RMA-nummer.
Na toekenning van een RMA-nummer kunt u het product volgens de RMA- servicevoorwaarden terugzenden.
Het product zal omgeruild of gerepareerd worden volgens de door de leverancier voorgeschreven procedure.
De kosten voor het aan u retour zenden zijn voor onze rekening.

 

RMA-service-voorwaarden


 

De Return Authorization Material service is van toepassing op:

 

Een Technische RMA:

 

 

Technisch defect binnen de door de fabrikant gestelde garantievoorwaarden.

 

Dead On Arrival (DOA): een product dat binnen de door de fabrikant gestelde garantievoorwaarden door de eindgebruiker of dealer wordt geretourneerd, omdat het bij aflevering een materiaal- of fabricagefout vertoont.

 

Een logistieke RMA:

 

 

Verkeerde levering door Cts Telecom: de zending klopt niet met de factuur;

 

Verkeerde levering door Cts Telecom: de zending klopt niet met de bestelling.

 

Voor het retourneren van producten dient u notitie te nemen van het volgende:

 

 

Het product dient binnen de garantietermijn te vallen.

 

De producten dienen onbeschadigd te zijn.

 

De aanvrager dient het RMA-formulier volledig in te vullen.

 

Het product dient binnen 10 dagen na toekenning van het RMA-nummer te worden geretourneerd.

 

Een kopie van het Retour Authorisatie Formulier en de aankoopfactuur moet samen met het product teruggezonden worden.

 

Het product dient goed verpakt, in originele en onbeschadigde verpakking, zonder plakband en/of tekst te worden verstuurd.

 

Voor elektrostatisch gevoelige producten dient antistatische verpakking te worden gebruikt.

 

Schade die is ontstaan door onvoldoende verpakking tijdens het transport, kan de garantie doen vervallen.

 

In geval van softwareproducten worden, vanwege de licentierechten, alleen verzegelde producten geaccepteerd.

 

Cts Telecom is niet aansprakelijk voor het verlies van datagegevens. Zorg er dus voor dat bij het insturen van computers en notebooks voor reparaties een backup van de datagegevens zijn gemaakt.

 

Bijgeleverde zaken dienen apart vermeld te worden.

 

Het RMA-nummer dient duidelijk op de omverpakking te zijn vermeld.

 

Het RMA formulier dient een duidelijke klacht-omschrijving te bevatten.

 

Het product kan worden getest op een klacht en Cts Telecom behoudt zich het recht voor om onderzoekskosten door te berekenen.

 

Onze RMA-service houdt zich het recht voor in geval van langdurige non-beschikbaarheid van onderdelen, alternatieve of gelijkwaardige onderdelen te gebruiken